Paliwo z dostawą to praktyczne rozwiązanie, które może zapewnić stały i wygodny dostęp do tego niezbędnego surowca. Warto jednak pamiętać, że gromadzenie zapasów to nie wszystko, bo prawdziwą niezależność w firmie można osiągnąć jedynie wtedy, kiedy dostawy będą realizowane regularnie, a prywatne zbiorniki stale uzupełniane. Właśnie dlatego przedstawiamy poniżej, jak często trzeba zamawiać paliwo z dostawą do firmy w różnych branżach.

Paliwo z dostawą do firmy transportowej

Nie powinno dziwić, że firmy transportowe, które wykorzystują głównie samochody ciężarowe potrzebują stałych dostaw paliwa. Bez tego, kierowcy zmuszeni byliby tankować pojazdy na zwykłych stacjach benzynowych, co mogłoby oznaczać większe wydatki dla przedsiębiorcy. Hurtowe zamawianie paliwa z dostawą jest praktycznym sposobem na obniżenie stałych kosztów w firmie. Warto o tym pamiętać szczególnie dlatego, że cena hurtowego zakupu paliwa może podlegać negocjacji, a nie jest ustalana odgórnie, jak w przypadku stacji benzynowych.

Zastanawiając się, jak często zamawiać paliwo z dostawą dla firmy transportowej, przede wszystkim należy wziąć pod uwagę dostępną flotę. Każdy pojazd może spalać różne ilości paliwa, dlatego już na samym początku dobrze jest obliczyć szacowane zużycie wszystkich samochodów przy pełnym załadowaniu oraz przy jeździe bez załadunku. Mnożąc ten wynik przez ilość pojazdów w firmie bez większych problemów powinniśmy być w stanie oszacować niezbędną ilość paliwa, a także zaplanować terminy dostaw. Zakładając jednak scenariusz najbezpieczniejszy, paliwo warto zamawiać tak często, aby wszyscy kierowcy byli w stanie codziennie wyjeżdżać w trasę z pełnym bakiem.

Paliwo z dostawą do firmy budowlanej

Na pierwszy rzut oka nie wydaje się, że firma budowlana może zużywać ogromne ilości paliwa. Stałe dostawy mogą się jednak okazać niezbędne, ponieważ ciężkie maszyny budowlane potrafią spalać dość sporo. Przeważnie nie wyjeżdżają one również poza teren budowy na publiczne stacje benzynowe. Właśnie dlatego istotne jest dbanie o regularne dostawy paliwa do klienta, prosto na plac budowy.

To, jak często trzeba zamawiać paliwo z dostawą do firmy budowlanej zależy oczywiście od skali budowy i ilości używanych maszyn. Niezmienne jest jednak to, że pojazdy te tankują z ogólnego zbiornika na terenie budowy. Pamiętając, że częstotliwość hurtowych dostaw paliwa uzależniona powinna być od jego zużycia, można przyjąć, że dostawy raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie powinny być optymalnym rozwiązaniem. Warto bowiem pamiętać również o tym, że każda dostawa wiąże się z wizytą dostawcy na budowie, a częste przejazdy TIRów mogą pogorszyć płynność pracy całego zespołu.

Hurtowy zakup paliwa z dostawą dla rolnika

Częstotliwość zamawiania paliwa z dostawą dla rolnika to kwestia bardzo indywidualna. Zależy to bowiem w głównej mierze od faktycznego zużycia lub przyjętej strategii. Większe gospodarstwo z dużą liczbą maszyn spalinowych będzie wymagało częstszych dostaw paliwa. Ciągły dostęp do świeżego surowca będzie miał tu sens, ponieważ dostarczone paliwo przeważnie powinno być wykorzystywane na bieżąco i nie ma służyć za rezerwę.

Z drugiej strony gospodarstwa nieco mniejsze mają wybór, między ciągłymi mniejszymi dostawami do klienta lub rzadszymi hurtowymi dostawami paliwa na większą skalę w ramach rezerwy.

Hurtowy zakup paliwa z dostawą dla przemysłu

Regularne dostawy paliwa dla przemysłu mogą ułatwić wiele. Mowa tu bowiem, nie tylko o benzynie i oleju napędowym. Hurtowy zakup oleju opałowego może zapewnić komfortowe warunki pracy w zakładzie lub na hali produkcyjnej. Przeważnie jest on bowiem wykorzystywany do ogrzewania budynków o większej powierzchni, na przykład obszernych zakładów produkcji, szczególnie podczas chłodniejszych okresów. Umowę dostawy paliwa i oleju opałowego warto więc omówić z hurtownią przed zimą, ponieważ właśnie w tym okresie konieczne mogą być częste transporty.

Podstawą tego, jak często trzeba zamawiać paliwo z dostawą do firmy, jest więc faktyczne zużycie i zapotrzebowanie na surowiec. Nie da się jednak ukryć, że najczęstszych hurtowych dostaw paliwa będą mogły potrzebować duże firmy transportowe oraz budowlane.