Olej napędowy z reguły nie jest substancją, która łatwo zamarza. Występuje jednak takie ryzyko, ponieważ średnia temperatura zamarzania oleju napędowego to około -20 stopni Celsjusza. Jest to więc temperatura, której można doświadczyć w trakcie cięższej polskiej zimy. Chcąc zadbać o najlepsze osiągi i bezpieczeństwo naszego silnika, warto wiedzieć jakie paliwo tankować zimą oraz dowiedzieć się czym jest olej napędowy arktyczny.

Jakie paliwo tankować zimą?

Jazda samochodem zimą czasem może okazać się trudniejsza niż przez resztę roku. Oprócz oczywistych utrudnień na drodze zimą kłopotliwym może okazać się zachowanie paliwa w naszym baku. Przez swoją niższą temperaturę zamarzania, zwykły diesel potrafi obniżyć osiągi silnika, a nawet go zatrzymać.

Aby uchronić się od wad zwykłego diesla, w okresie zimowym warto rozważyć olej napędowy arktyczny, który powinien poprawić osiągi silnika i bezpieczeństwo jazdy. Możliwość wyboru tego, jakie paliwo tankować zimą pozwala nam znacząco wpłynąć na ogólną kondycję naszego samochodu. Arktyczny olej napędowy posiada jeszcze niższą temperaturę zamarzania, więc może okazać się lepszym rozwiązaniem na mroźne dni.

Czym jest olej napędowy arktyczny?

Arktyczny olej napędowy i jego parametry pozwalają nie tylko na lepsze zabezpieczenie się przed samym zamarznięciem paliwa w baku. Przy większym zużyciu lub korzystaniu z usług hurtowej sprzedaży paliw, olej napędowy arktyczny może poprawić osiągi naszych maszyn, przy temperaturach zbliżonych do -20 stopni Celsjusza.

Często spotykanym jest dzisiaj olej arktyczny Lotos I Z-40, którego temperatura zamarzania to -32 stopnie Celsjusza. Nie jest on dostępny w hurtowniach przez cały rok, ale stanowi produkt dodatkowy, który sprawdzi się w warunkach ekstremalnych.

Kiedy zacząć używać oleju napędowego arktycznego?

Należy zacząć od tego, że arktyczny olej napędowy nie jest dostępny przez cały rok. Przeważnie pojawia się on na stacjach oraz w hurtowej sprzedaży paliw mniej więcej na początku listopada. Warto również wspomnieć, że jest to produkt nieco droższy od standardowego oleju napędowego. Jeśli jednak wcześniej wiemy jakie paliwo zimą chcemy tankować i jest to arktyczny diesel, warto się do tego przygotować wcześniej.

Otóż olej napędowy arktyczny wyróżnia się swoją szczególnie niską temperaturą zamarzania, ale będzie on spełniał swoje zadanie tylko wtedy, kiedy będzie wyłącznym używanym paliwem w baku. Mówiąc najprościej, jeśli w baku będzie znajdował się diesel standardowy, mieszanka paliwowa nie będzie posiadała tak niskiego punktu zamarzania.

Jeśli już wcześniej wiemy jakie paliwo tankować zimą, warto zacząć tankować olej napędowy arktyczny jeszcze przed nadejściem oczekiwanych mrozów. Pozwoli to na stopniowe „wypłukanie” zwykłego oleju napędowego z mieszanki paliwowej. Tym sposobem, z chwilą największych mrozów, kiedy niezbędny będzie nam pełny potencjał arktycznego oleju napędowego, nasz bak będzie już wypełniony paliwem o właściwych parametrach.

Tak więc, zastanawiając się jakie paliwo tankować zimą, warto rozważyć olej napędowy arktyczny. Jego zastosowanie może nam pozwolić przede wszystkim na korzystanie z samochodu podczas najniższych temperatur. Warto też pamiętać, że wczesne rozpoczęcie tankowania arktycznego oleju napędowego może dać nam większą pewność poprawnego działania tego szczególnego paliwa.